Mobinfo.cz » Tablety

Apple ztrácí, Samsung roste, malé tablety vítězí


Pokud pořád hloubáte nad tím, proč výrobci telefonů displeje zvětšují a výrobci tabletů zmenšují, možná vám v hledání odpovědi pomohou poslední statistiky. Malé tablety se prodávají jako nikdy předtím. Apple po úmrtí Steva Jobse ztrácí tržní podíl.

Předně vzrostl podíl Američanů starších 18 let, kteří vlastní (nikoliv používají, to jsou dvě odlišné hodnoty tablet). V roce 2012 mělo vlastní tablet 18 % z nich, letos už je to 34 %, čili skoro dvojnásobek. Celosvětově se v roce 2013 prodá odhadem 227 milionů tabletů, zatímco loni to bylo pouhých 144,5 milionů.

Překvapivě se lidé na celém světě odvracejí od Applu. Tablety Apple iPad měly ve třetím čtvrtletí roku 2012 tržní podíl 40,2 %, zatímco ve stejném období roku letošního nedosáhly ani 30% hranice. Mnohem veselejší mohou být manažeři jihokorejské firmy. Tablety Samsung zaznamenaly ve třetím čtvrtletí roku 2012 pouhých 12,4 % tržního podílu, letos už (byť těsně) překročily 20% hranici.

Zajímavý je vývoj prodejnosti tabletů s různou velikostí displeje. Tentokrát srovnáváme rok 2011 s rokem 2013 (respektive odhady pro letošní rok). Zatímco před dvěma lety se prodalo 27 % tabletů s displeji pod 8″ a 73 % tabletů s displeji v rozmezí 8-11″, letos bude podíl přesně opačný. V roce 2013 se podle odhadů prodá 55 % tabletů s malými displeji (pod 8″), 43 % tabletů s displeji v rozmezí 8-11″ a 2 % tabletů s displeji většími.

Co to všechno znamená? Bohatí už jsou uspokojeni, svůj tablet mají. S největší pravděpodobností je to Apple iPad s velkým displejem. Nyní přichází na řadu chudší střední třída, která už o tak velký tablet nestojí a upřednostňuje o něco málo levnější Samsung před drahým Applem. Jelikož u nás moc bohatých nemáme, český trh ten světový již dávno předehnal. V Česku bodují levnější tablety s Androidem a malými displeji již dlouho.

Reklama

Chytré držáky na tablety do auta i jinam zakoupíte v eshopu Kabelmanie.cz. | Reklama